Thursday, August 2, 2012

TERKADANG.

terkadang.
merasa diri sudah dewasa.
terkadang.
merasa diri seperti anak kecil.
terkadang.
terasa rimas dengan kongkongan.
terkadang.
terfikir dan berfikir kenapa aku dihalang itu dan ini.
terkadang.
merasa rimas,bosan,malu.
terkadang.
terasa pelik dengan diri sendiri.
terkadang.
ah. biarlah. mungkin ini yang bagus untukku.
terkadang.
tapi kenapa? berbeza nya aku dengan 'kanak-kanak' yang sebaya denganku.
terkadang.
tidak ramai yang tahu situasi ku.
terkadang.
aku pelik melihat orang lain.
terkadang.
aku cemburu melihat teman-temanku.
terkadang.
biarlah aku di rumah. mengadap 'buku nota' yang bercahaya ini.
terkadang.
biarlah aku pasrah. menjalani kehidupan sebegini rupa.


setiap individu. berbeza. unik. lain. dan ISTIMEWA.
usia muda remaja.
usia ini banyak turun dan naiknya
usia ini banyak fikirannya.
usia ini juga usia peralihan menjadi matang.

dan aku berharap.
aku boleh menjadi matang.
dan aku berharap.
aku menjadi matang dengan baiknya.

harus diingat. kerisauan itu. kerisauan bermakna.
pengorbanannya lagi pelbagai.

luahanhatiseoranganak.



No comments:

Post a Comment