Saturday, June 5, 2010

new life...




HARI: AHAD


TARIKH:23 MEI 2010


WAKTU: 8.30 PAGI


TEMPAT: KOLEJ RAFFLESIA




butir2 di atas(ayat cam poyo giler..) melambangkan satu permulaan baru dalam hidop aku...


dengan keadaan yg agak terpinga-pinga.. aku pon melangkah.. tibe2, ade seorang kakak menyapa, dia berkata


"adik dah dapat slip putih ni?"


"blom.."


"ok, adik amik ni, adik isi, pastu nnt adik boleh amik kunci bilik and boleh tros naik ke bilik ye.." "ok, time kasih kak!"


aku pon isi lah slip putih tu.. tulis name,no pelajar, asasi ape, dan lain2.. setelah selesai, aku pon pegi dekat satu kaunter tu, akak tu amik slip yg aku isi tu, die tulis no bilik aku, dan aku pon pegilah amik kunci bilik aku.. aku dgn family aku pon angkatlah barang2 aku, dan naik ke bilik.. tingkat 2.. oklah jugak.. naik tangge pon ok lagilah.. drpd kitorg naik lif.. hehe.. sesak2..


sesampainya di bilik, or should i say, rumah yg ada 4 bilik, dan dalam satu bilik dua orang..


aku tgok2 bilik aku, dah ader orang dah.. rumet akulah tu.. so, mcm nilah perkenalan singkat kitorang..


rumet:nama siapa?


aku:wahida..awak?


rumet:dayana..




aku pon tergelak besarlah jugak mase tu.. haha.. name rumet aku same dgn aku! hehe.. klakar2..


ok, sambong...


lepas dah letak semua barang, kitorg tros keluar nak pegi sarapan, (actually kitorg dah sampai situ sehari awal, so, dah menginap kat situ r.. kete dah kat atas..hehe..vip skit r.. seb bek die sediakan penginapan..=P) mase nak kuar tu,banyak giler kete nak masok!aku nak kuar so xder masalah r kan.. hehe.. mcm bagos je.. =P so, pegi jalan2 kat bandar klang,tgok2.. and dalam tengahari tu balik smulelah.. skali tu still lagi sesak macam aku nak kuar td! mmg giler r.. terpaksalah aku pon mengharungi kesesakan tu skali.. padan muke aku, mase nak kuar td gelakkan orang.. haha!


so, bile sampai balik kat kolej aku tu, dah lapar balik dah.. lunchlah pulak kan.. hehe.. makan2.. huhu.. dah hbis makan, family aku pon dah nak balik dah.. hmm... to be honest.. sedeyh r jugak.. first time jaoh mcm ni skali dn family aku.. hehe.. johor dgn selangor.. jaoh tu.. hehe,, tp muke steady je r kan.. cewah.. dah babai2 sume.. aku pon balik ke bilik.. bual2 dgn rumet aku tu.. hehe..klaka2.. panggil name sendiri..=P petang tu.. ade program.. cume briefing tok malam tu r.. rupenye, borang2 yg kitorg isi tu akan disiapkan and esoknye barulah mule pendaftaran yg sebenar.. 00000000... baru tau.. hehe.. payah gak nak isi sume borang2 tu.. penat2..hehe.. tapi semuanya berbaloi dan akhirnya rasmilah aku dan kawan2 asasi aku menjadi pelajar UiTM PUNCAK ALAM yg sah! hehe.. mengharungi segala kepanasan.. kepenatan.. mcm2lah.. tp, ALHAMDULILLAH.. settle jugak semua tu.. MINGGU DESTINI SISWA.. penuh dgn ceramah,taklimat.. dan yg paling best,time berkenalan dgn PM(pembantu mahasiswa) and MPP.. diorg semua mmg best giler! sporting habis! diorg jugaklah yg byk membantu mase pendaftaran..thanks abg2 and kakak2 semua!korg the bestlah!=D




so, skrg ni aku dah dua minggu menjadi pelajar UITM PUNCAK ALAM.. hmm.. still missing all my dear MJSC PONTIAN friend.. =(




first week belajar, blom betol2 lagilah.. still briefing2 lagi.. tapi ader gak yg dah belajar.. baru aku paham perasaan dak matrik yg kene bljar laju giler.. huh.. giler2.. but,kene biasakanlah nmpknye.. hehe..=)




di sini aku just nak cakap yg aku sedang membiasakn diri dgn kehidopan kat sini, all friends,(nak kenal semua budak asasi sains mmg xder maknenye r.. seribu lebihlah seyh!=P tak masok lagi dak asasi kejuruteraan... ramai2..) aku jugak tengah membiasakan diri aku dgn TANGGA BATU CAVES! sangat penat ok...




yg bangunan tu, asrama aku dgn mai.. korg nampak tak mcm ade bumbung yg bertingkat tingkat tu.. itulah tangge yg aku kene turun naik tiap2 hari.. giler2.. hehe. mmg boleh kurus r.. hehe..=P


itulah serba sedikit yg aku boleh story2 kat korg pasal life aku stakat ni.. walau apa pon, slamat berkenalan kepada semua rakan2 aku kat uitm puncak alam.. and to all my friend mrsm pontian, seyesly aku rindu korang sume! harapnye, dapat berjumpe korang sume balik nnt.. =D

ak doakan kejayaan setiap seorang dari kita ok! korg pon jgn lupe doakan aku, mai, syahmi dgn fitri yang berada di sini.. hehe...

ok.. sayang korang ok!

=D

3 comments:

  1. gle tinggi kau nye hostel.tanak penat abis lak an..hahaha.mmg puncak alam lah.huhu.

    ReplyDelete
  2. entah mana akak jumpa blog ni. :p
    btw, i'm one of the PM. nice post. goodluck sis ! i know you'll success ! :D

    ReplyDelete
  3. syuk:tau xpe.. sangat penat ok.. tapi yelah.. untuk menuntut ilmu..=D

    kak adibah: thanks! insyaAllah..doakan kami k..=)

    ReplyDelete