Wednesday, June 16, 2010

BIOLOGY,PHYSIC,CHEMISTRY,MATHEMATICS...

ok.. sememangnye subjek2 di atas tersangalah sikit kalau nak dibandingkan dengan subjek2 yang aku hadapi semasa spm..

tapi...

sangat susah okay!

tulah buku2 yang aku kene bace.. chemist dgn math tu buku utk sem 1 je..bio dgn physics tu, katenye boleh diguna sampailah degree.. sangat berat ok! sakit bahu,sakit tngan, sakitlah semua.. aish.. mengeluh je aku ni.. tak baik betol...

wahida..

sedarlah dan bersyukurlah sebab dah dapat peluang untuk amik asasi sains kat uitm puncak alam tu.. susah tau nak dapat.. xkan bile dah dapat kau nak waste mcm tu je.. tak baik tau.. biarlah buku tu tebal mane, kau kene cube jugak..biarlah dulu kau punye fizik terok.. kau kene try jugak pahamkan.. kau da cukop untong dapat housemate pandai fizik, belajarlah dgn dier.. tapi jangan plak lupe cakap time kasih kat dier..(thanx iffah! aku nak blajar fizik ngan kau.. boleh x?hehe..=P) biology, lecturer kau sangatlah best..sume bende die cakap senang, so, kau pon targetlah yg bende tu senang.. kate anak cikgu nonee..(thanx to cikgu nonee, sebabkan dier aku dapat A- in bio mase spm..=D) chemist lak, kate nak jadik pharmacist.. tapi, asik blur je.. dapat soalan dah ternganga.. dah tu, x reti2 nak bace buku?pemalas betol! math plak, jangan ingat math ni mcm modern math, dulu kau kan slalu x ske nak revise math, katenye senang, tapi ni lain tau, kau kene slalu revise.. add math ade weyh dalam ni!!

ok.. penat bebel kat diri sendiri.. hehe.. kadang2 tu aku rase down je.. rase cam sume org lagi pandai dari aku..(aku rase memang pandai..=P) so, ntahlah.. suasana dah berbeza.. tgok sebelah, bace buku, tgok lagi sebelah, bace buku, tgok depan bace buku, aku bgon pagi, kwn aku dah bace buku.. aku watpe jer? ade keje aku buat, xder keje, aku lepak..ape nak jadik ni? tapi.. aku cube buat dan ingat pesan teman2 sekeliling.. STUDY SMART,JANGAN STUDY HARD! aku ni memang bukan jenis study hard pon.. boleh pecah kepale.. hehe..

so, skrg ni aku cube utok study smart.. aku nyer study smart, aku dah penat, aku stop jap..aku nyanyi2.. hehe.. bese petang2, membace mmg bukan feveret aku, so aku watlah math, malam nnt aku bacelah bio.. physics plak, aku blajar dgn housemate aku, almaklumlah,penyakit dulu2 dah mule.. aku bace soalan je tros blur.. susah2..=P lau kimia, lebeyh kurang fizik je kot.. semakin lame semakin susah.. aku kene berjuang jugak! nak berjaye! nak jadik anak yang kenang jase ibu bapa! nak jadik student yang cemerlang!chaiyok2!!

YA ALLAH..

bantulah hamba-Mu ini dalam menjalani hari2 yang penuh cabaran ini... kaulah yang Maha pemurah lagi Maha mengasihani.. kau ampunilah dosa hamba-Mu ini..

seyesly,memang gerun sebenarnye, tapi kalau korang semua support aku, insyaAllah aku akan berjaya, doakanlah aku ye.. hmmm.. entry kali ni dah nak habis.. hehe..

oklah.. kepada semua pembaca blog aku, trime kasih kerana sudi bace bebelan aku yg pnjg berjeler ini.. hehe..

sayang korang semua!

=D

1 comment: