Thursday, November 28, 2013

duit.cinta.sayang

baju! tag harga. mahal. tolak tepi.
seluar! tag harga. mahal. tolak tepi.
dari dulu. diri ini tidak pernah biasa dimanja berbeli berbelanja duit sesuka hati.
walau dari ibu dan ayah sendiri.
walau ibu berkata "ambil sahaja, ayah akan bayar, takpun mama bayar sikit"
tapi diri ini kata "xpelah ma, pilih yang lain. mesti ade yang murah punyer.
duit. aku xpernah kata aku berkiraduit atau apa.
cuma aku bimbang menyusahkan mereka.
bimbang. ye. itu lah perkataannya.
tapi syukur.
aku dikurnia sang pencinta yang ingin memberi aku semua yang aku mahu.
semua.
tidak kira murah harga atau mahal.
tapi.. aku tidak biasa.
aku akan rasa geram. bimbang dan kadang-kadang marah.
sedihnya aku
bila dia kata. kalau xsuke macam tu, dah  tak nak buat dah.
tak. aku tak sedih bukan sebab aku dah xboleh berbelanja.
tapi aku sedih. seperti aku membiar sahaja perasaan gembira dia.
kerna dia gembira. bila aku gembira.

maafkan aku.
aku khilaf
aku bodoh
aku tidak sempurna....
tapi aku tetap..
sayang dan cinta kepadamu.
bukan duit pengikat cinta.
tapi rasa kasih dan sayang yang tersemat di jwa.

No comments:

Post a Comment